söndag 4 september 2011

Söndag!

Det var ett tag sen jag skrev, har liksom inte haft motivation, men nu kör vi igen.

Förra torsdagen körde vi ner till mamma för att gå på palmfsetivalen som infaller varje år sista helgen i Augusti.
I lördags var vi på namngivning för min kusin Therese lilla dotter, min två andra kusiner som jag inte träffat på över 5 år var där så det blev extra kul.
Tack Therese för en mycket trevlig upplevelse har aldrig varit på namngivning innan utan bara vanliga dop.

I söndags packade vi bilen och körde till Stockholm där vi skulle bo på hotell tre nätter, vi var framme på kvällen så det var i stort sett bara checka in och köra iväg för att äta. Efter det var det dags att ta sig tillbaka till hotellet för att sova.
På måndagen så jobbade Petri så jag och barnen gick ner till gamla stan för att åka Djurgårdfärjan över till Djurgården, väl över där gick vi på Vasa museum. Barnen tyckte det var spännande med det stora fina skeppet.

På tisdagen gick vi till Haga parken där träffade vi ett trevligt par som passade sina barnbarn vi slog följe med dom och Dom berättade om parken och visade bla var kronprinsessan Vicktoria och Prins Daniel bor.
Barnen vi även åka upp i stegbil från brandkåren dom åkte ca 30 meter upp snacka om att dom så små ut.
På eftermiddagen när Petri slutat för dagen så hämtade han oss på hotellet och så åkte vi ner och promenerade runt slottet.

På onsdagen var det dags för barnens stora överraskning Gröna Lund, tre överlyckliga barn som åkte, åkte och åkte och bara njöt. Ett perfekt avslut på en trevlig semester.
Efter det så satte vi oss i bilen och körde hem till Göteborg igen.

Bilder kommer när jag lagt in dom på datorn.

Nu är det dags för frukost.

Inga kommentarer: