söndag 27 juni 2010

Midsommar!

I helgen var det midsommar fast vi gjorde inget speciellt, vi åt gott tog det lugnt och bara njöt. Vi funderande ett tag på om vi skulle cykla till Jonsered och kolla in majstången och festen där men beslöt att stanna hemma.

I förra veckan så var jag och träffade min advokat angående ansökan om ensam vårdnad, eftersom dom två stora barnens pappa inte träffat eller pratat med dom på 3½ år. Dessutom så blev vi beviljat kontaktfamilj för Sebastian och Cajsa men detta motsatte han sig, varför förstår jag inte men men han är som han är.
Dessutom hade han pratat med vår social sekreterare och då hade han gjort klart för henne att han absolut inte trodde på Sebastians ADHD diagnos, utan det var något som jag hade hittat på för att få bidrag. Bara det visar hur korkat han tänker precis som om jag kan påverka BUPs utredning hur löjligt som helst. Dessutom har han själv suttit med hos en barnpsykolog när han var 1½ pga han aktivitetsnivå men men åter igen.
Men vi får se vad som händer Cajsa vill inte ens träffa honom för hon anser att Petri är hennes pappa men det är ju inte konstigt han har inte haft henne sen vi bodde ihop, hon minns inte ens honom. Sebastian är l
kluven han minns sin pappa men är väldigt besviken på honom han har tom frågat Petri om han vill vara hans riktiga pappa.
Det är inte lätt när man hamnar i sådana här situationer men nu har jag i allafall bestämt mig för att ansöka om ensam vårdnad så slipper vi oroa oss att han ska komma och lägga sig i efter så lång tid.
Nu ska jag kolla lite tv.

Inga kommentarer: