måndag 24 september 2012

Underbar morgon!

Idag vaknade jag utvilad och på ett strålande humör. Barnen var hyfsat lätta att få upp, och det var inget som helst bråk idag. När jag gick med Elias till dagis, så upptäckte jag att det var kallt men ändå en underbart skön höstdag. Jag som förknippar hösten och vinter med mer ångest och oro, kände idag hur underbart det var att komma ut. jag mår utmärkt idag och vill bara njuta av den underbara känslan, hoppas bara den håller i sig. Vintern och hösten är ju den tid på året min sjukdom är som allra värst och jag tycker att det är jobbigt att gå ut och undviker gärna affärer. Fast idag känner jag mig så glad, lycklig inte ens det faktum att jag ska ta fram vinterkläderna gör mig deppig. Om jag fick må så här varje dag får det gärna vara höst 365 dagar om året. Idag ska jag ta vara å denna känslan och bara njuta hoppas bara den förblir så, av erfarenhet så vet jag att det kan ändras på ett ögonblick, då ångesten och oron ta över precis när som helst. Men jag hoppas jag slipper det och att glädje stannar kvar. Önskar er alla en underbar höstdag!

1 kommentar:

Mallan sa...

Så skönt! Ännu ett steg på bättringsvägen :-) kram