fredag 18 juli 2008

Bilar

Ja vilken början på semestern då.
I måndags åkte vi ner till bvc och vägde och mätte Elias och så var det dags för första vaccinationen.
När vi sen kom ut till bilen och skulle starta den så gick den inte, så där stod vi vackert.
Det kom en kille så jag, killen och en tjej vi vet vem det är försökte putta igång bilen, naturligtvis ska jag snubbla då och stå på huvudet men det gick bra fick lite ont i handleden bara.
Dom fick i allafall inte igång bilen så då stod vi där med bilen vid väggrenen och kom ingenstans jättekul. En vi känner skjutsade hem mig och barnen så vi slapp att stå där.
Petri ringde sin kompis och han kom och drog hem bilen så hade vi den hemma iallafall.
Petri fick tag i Bilia och dom misstänkte precis som vi att det var bränslepumpen. Han gav oss rådet att vi skulle försöka starta bilen samtidigt som vi sk´log med en hammare på bensin tanken. Petri och jag funderade ett tag om det var ett skämt eller men men vi får väl testa som sagt då.
När han kommer ner till bilen vissar det sig att batteriet är dött så då får han ringa sin kompis igen och be honom köra till biltema och köpa startkablar. Så kompisen och hans tjej kom hit på eftermiddagen och Petri och kompisen gick ner till bilen, och jovisst dom fick igång bilen genom att slå med hammaren på bensin tanken.
Jag tog på barnen och in i bilen för att köra lite så att batteriet skulle laddas lite. Vi kom ner till götaborg då dog bilen, Petri ut och bankade på tanken medan jag försökte startade bilen och den gick igång. In i bilen och hann köra 5 minuter sen stannan bilen igen. Men denna gången gick det inte att få igång bilen, så fick ringa kompisen en gång till så han kom och drog hem bilen. Tack P och L för all hjälp ni är underbara.
Så nu står bilen här hemma nej det är inte sant den står på verkstaden Petri och p bogserade ner den igår. Så idag ska det göras vid så förhoppningsvis får vi det inte allt för sent idag.
Så nu är vi 4500kr fattigare lagom till semestern.

Så veckan har varit lite långtråkig får väl trösta oss med att vädret inte varit det bästa. Jag sa det till Petri det vore typiskt om det blev varmt och soligt nu när vi inte haft någon bil men det har det inte varit.

I onsdags kväll bakade vi vi bakade hallongrottor fast med jordgubbssylt istället, sen bakade vi choklad rutor med pärlsocker på och en socker kaka.

Igår bakade vi hela dagen jag bakade över 100 kanelbullar, en sockerkaka och en chokladkaka så vi hade fullt upp.
Idag ska jag städa upp och dammsuga och lite sådant jag orkade inte det igår.
Sen får vi väl se när vi får bilen.
Nä nu ska jag sätta igång så blir man färdig tidigare.

Inga kommentarer: