torsdag 10 juli 2008

Torsdag!

Ja då var det bara 2 dagar kvar till Petri semester. Skönt?
Idag kom SEbastain ut i vardags rummet till mig och förklarde att han och Cajsa skulle leka djurpark. Visst tänkte jag det låter roligt. Nästa sekund försvinner han ut i hallen och tar på sig skorna och går ut för att hämta djur. Sen kommer han in med en massa myror och jag tänker. Nej inte myror, ja ja låt dom hållas. Men efter stund kommer Cajsa ut och talar om att myrorna bits och jag tänker nej inte pissmyror väl. Jag kollar men inser att det är vanliga små svart myror och tänker vilken tur jag vill inte han piss myror här inne. Cajsa klär på sig för att myrorna inte ska bita henne. Sebastian bygger ett staket till dom men inser att det inte var så lätt eftersom myrorna springer runt, efter en stund säger han att han tar ut dem. Han tar ut dom och säger sen jag hittade inte alla. Och jag tänker jaha då har vi myror här uínne nu vilka trevliga husdjur ja ja Trassel får väl kul när hon ska försöka fånga dem.
Nu har Sebastain gett upp leken djurpark med insekter och gått ut för att leka och Cajsa har börjat leka med dockorna igen.
Vi får väl se vad som kommer här näst bara han inte drar in fästingar och mördar sniglar.

Elais sover så gott, gav honom en snuttefilt igår verkar som att han gillar den, han ligger håller i den. Han är jättesöt där han liger och sover med den.
Ska röja undan lite nu när Elias sover så är det gjort.

Inga kommentarer: