söndag 10 juli 2011

Begravning!

Den 29 juni 2011 hade vi begravning för min älskade pappa, begravningen gick i sommarens tecken eftersom min pappa älskade just sommaren.

När vi kommit in satt oss och klockorna slutat ringa gick Sebastian, Cajsa och Elias fram till kistan där Sebastian tändes det ljus han gjort till morfar i julklapp, Cajsa lade ner en fjäril hon gjort av pärlor till morfar.

Efter det sjöng min systerdotter Cecilia solo för morfar.

Sen följde psalmer och minnes tal.

När det var dags att ta farväl så spelade dom Jag trivs bäst i öppna landskap.
Att gå fram och ta farväl var det som var det allra jobbigaste under hela begravningen.

Som avslutnings musik spelade dom Aldrig ska jag sluta älska dig.

Det var en mycket fin begravning och jag vet att min pappa tyckt om den.

Det fanns så mycket blommor från vänner och bekanta och t.o.m från hans gamla arbetsplats som vi inte hade räknat med.

Den här undebara begravnings dekorationen valde min mamma, med texten:
Tack för all din kärlek och omsorg.
Det passar verkligen för om det var något som gick först så var det alltid mamma och vi barn.



Den har dekorationen är från oss...jag blev så nöjd.



Lite andra foton från kyrkan och alla vackra blommor.




En bild på det underbara bårtäcket som såg ut som en sommaräng.






Och ett foto på det fina ljuset Sebastian gjort och fjärilen Cajsa gjort till morfar.



Tack till alla som gjorde pappas begravning till ett varmt och fint minne!
Och ett speciellt tack till dig Jenny som passade Elias i kyrkan så jag kunde koncentrera mig på begravnings gudstjänsten.

1 kommentar:

Mollan sa...

Vackert... <3 Varma kramar till dig min starka vän!