onsdag 13 juli 2011

Vissa människor är bara konstiga!

I ett av husen på vår gård bor ett av sveriges märkligaste par...
Dom har kanin/kaniner och katt. Har hört av andra att om man är "djur vakt" åt deras kanin eller kaniner så ska denna/dessa matas tre gånger om dagen.
Efter denna vetskap har jag helt enkelt förbjudit min sambo att ta på oss det ansvaret.
I måndags så pratade jag med en tjej som skulle gå upp och mata djuren vid sju, för att HÖR och HÄPNA tjejen som har djuren skulle gå på Lotta på liseberg och skulle komma hem senare på kvällen.

Petri hade dessutom sett tjejen vid buss hållplatsen vi tre på eftermiddagen,
och då tänker ju jag naturligtvis att varför inte ge djuren mat innan man åker.

MÅSTE en kanin ha mat tre gånger om dagen, för då har vi missköt den stackars kaninen vi hade för den fick bara mat en gång om dagen.

Tycker man detta är konstigt...Då ska ni bara veta...hennes sambo var hemma, men kunde tydligen inte mata djuren.

Hur konstigt är inte det, tänk er själv in i situationen.
Jag hade du skämts, tänk er sitta där hemma, höra hur någon sätter in nyckeln i låset, går in, hälsar går sen och mata djuren för att sen säga hej då, låsa dörren och gå.

Hade min sambo varit så lat hade jag serverat honom samma mat som jag gett kaninen.

1 kommentar:

Mollan sa...

Hahahaha!!!! "Hade min sambo varit så lat så hade han fått samma mat som djuren"- den var fanimej bäst!!! Kram <3