tisdag 19 juli 2011

Jenny!

Jenny är den vän som jag haft allra längst.

Min mamma var dagmamma åt henne när vi var väldigt små, så vi har känt varandra i över 30 år, ja i stort sett hela livet.

Jenny är person som jag alltid kunnat lita på, hon har funnits där för mig i alla möjliga situationer.

Hon har accepterat mig för den jag är och det betyder mer än andra nånsin kan förstå.
Jenny är också en av dom som jag vände mig först till om min sjukdom och hon har aldrig dömt mig utan stöttat mig fullt ut med den, som med mycket annat.

Hon har aldrig låtit andras åsikter om mig ändra sin egen, utan alltid stått för sin egen.

Det är få kompisar som känner mig så väl som Jenny gör, hon känner mig ända in i själen och vet vad jag tycker, tänker och hur jag reagerar i olika situationer.

Det är inte många vänner man behåller i så många år som vi varit vänner.
Även om vi inte har umgåtts regelbundet så har jag alltid visst var du funnits.

Du har en stor plats i mitt hjärta, men det vet du!

Så Jenny tack för att du är du.


1 kommentar:

Mollan sa...

Det är inte många som har så lång vänskap. Ni är fina som tar till vara på den :-) Kram