söndag 19 juni 2011

Nu är det över!

Ja som dom flesta redan vet så dog min älskade pappa i tisdags eftermiddag.
I måndags var jag uppe och hälsade på honom, ovetande om att det skulle vara sista gången, innan han skulle få frid från sina plågor.
Jag kan inte beskriva i ord hur tacksam jag är för att jag hann träffa honom en sista gång.
När dom ringde och talade om att han somnat in, åkte mamma iväg dit upp med hans kläder, dom klädde på honom sen var dags för oss att komma och ta farväl!
Jag har aldrig sett en avliden person innan och tyckte det var lite obehagligt inför första synen, men det var så fint, man såg att han äntligen fått frid, min älskade pappa.
Sebastian tittade in genom dörren, men bröt ihop och sprang där ifrån, han tyckte det var jättejobbigt.
Cajsa var med inne ett par gånger och innan vi gick för sista gången vinkade hon hej då till morfar.
Elias sa till min bror när han satt inne hos morfar att nu ska inte morfar sova hos mormor längre, även han vinkade hej då till morfar innan vi åkte hem igen.
Dagen efter var vi på begravningsbyrån och fixade med begravning och lite annat.
Nu sitter jag här hemma efter en både sorglig och trevlig resa till skåne.
Jag tror inte man har fattat riktigt att han är borta, det sjunker nog in när man återgått till vardagen.
En sak är säker saknaden kommer bli stor.
Det ända man på något sätt kan trösta sig med är att han inte lider mer.

Sov i frid vår älskade pappa, svärfar och morfar!

En bild på pappa från början på året!

2 kommentarer:

kick sa...

Kramar i massor till dig. Du vet var jag finns. <3 kramizz "Lycke"

Mollan sa...

Lilla gumman, jag beklagar verkligen sorgen din..... Varma kramar <3