lördag 21 maj 2011

Balkongen!

Sent igår eftermiddag så gick jag ut på balkongen och gjorde en ordentlig röjning, där har nog inte varit så undanröjt sen jag flyttade in.

På balkongen finns det ett stort skåp och i det skåpet ställde jag in alla krukor och annat bröte som stod därute, så nu är det bara lite annat som ska bort tex ska jag få ner våra cyklar i cykelförrådet, eftersom våra cyklar är ganska nya så måste jag bara fixa ett bra lås till dom innan.

När jag skulle lyfta säcken med jord upptäckte jag att humlorna hade byggt bo där så Petri fick sätta ett band runt säcken och sen bära bort den, för något humlebo på balkongen är jag inte intresserad av.

Jag fick ihop fyra säckar med skräp plus lite annat som ska kastas, vi bar ner det till bilen så Petri kan köra upp med det på tippen en dag. Så nu står det kvar en back med akvarium sten och ett däck som ska slängas.

Så jag tänkte att jag skulle sitta där ute idag och njuta, tror ni att det är fint väder då? Nej naturligtvis inte, men om vädret på SMHI hemsida stämmer ska det bli soligt blandat med lite molnigt under dagen, vi får väl se.

Tänkte att jag eventuellt skulle köpa några blommor för att piffa till därute, och sen ska jag ha två tomatplantor för ungarna tycker det är så kul och se när dom växer upp och det blir tomater på dom.


Så här blev resultatet!




Nä nu är det dags att röja upp här hemma.

4 kommentarer:

Mollan sa...

Åh Liam hade älskat att se det där humleboet! Kram

Min underbara familj! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Min underbara familj! sa...

Det kan jag tänka mig...får mig att tänka på i somras när vi var i Ringsjöstrand och barnen letade gräshoppor... nu saknar jag er ännu mer.

21 maj 2011 20:07

Bloggande 4barnsmamma sa...

Det är alltid skönt när man får röjt:)!
Och som sagt, sen kan man njuta!