fredag 13 maj 2011

Dagisutflykt!

I onsdags var det dags för Elias första utflykt på dagis!

Dagen började inte så bra, ca en halvtimme innan vi skulle iväg så välte Elias hela bokhyllan över sig. Han är inte den som brukar bli sådär jätteledsen men den här gången slog han sig rejält och han grät han helt förtvivlat och klagade på ont i ryggen och huvudet. Kollade ryggen och det visade sig att han fått en bra smäll och fått ett ordentligt märke där, kollade huvudet och kände en rejäl bula. Ringde Petri i halvt panik, efter en stund lugnade han sig och han verkade okej. så vi bestämde att vi skulle åka iväg på utflykten, han hade sett fram emot den och pratat om den i flera dagar. Eftersom jag skulle följa med så kände jag mig lugn med det för då kunde jag ha ett extra öga på honom om det mot förmodan skulle börja svullna eller han skulle börja bli dålig.

Sagt och gjort vi packade färdigt våra väskor sen bar det av till dagis.

Utflykts målet var blåsippedalen i Stenkullen!
Först skulle vi åka buss till Partille centrum, sen tåg till Stenkullen bara detta var ett stort äventyr då han inte åkt buss sen förra sommaren och tåg hade han aldrig åkt innan.
När vi kommit fram till Stenkullen promenerade vi en bit, och jag säger bara vilken natur, helt underbart.




Vi fikade och alla barnen lekte, Elias stortrivdes, sen var det dags att packa ihopa och traska tillbaka till tåget.

Elias var så nöjd efteråt och berättade lyckligt för dom andra här hemma.

Här kommer en bild på en glad kille på hans första dagisutflykt.


1 kommentar:

Mollan sa...

Så fin natur!! Kram