tisdag 17 maj 2011

Mardrömmen på besök!

I morse vid ca halv 5 vaknade jag av att äldsta sonen drabbats av mardrömmen (magsjuka).
Alla som känner mig vet att jag har en fruktansvärd fobi för just DET, gissa om jag fick panik kände bara hur ångesten steg till max på bara en bråkdels sekund.
Väckte sambo snabbt som ögat och meddelade statusen på grabben, han vaknade på två sekunder för att agera.
Efter 5 år så vet han precis hur jag reagerar, så började projekt sanering och sa till mig att bara gå undan så fixade han det.
Utan några sura miner så konstaterade han jaha då blir det vab för mig då, min underbara sambo, min hjälte, han jag älskar för att han just är den han är.
Nu har det gått ca 16 timmar sen han insjuknade och han är fortfarande lika dålig.

Ringde skola och dagis och meddelade att här stannar ALLA barnen hemma, hatar när folk skickar syskon till sjuka barn till skola och dagis.

Tyvärr så missade Sebastian sin skolresa till forntidsbyn utanför Falköping som dom skulle på idag.
Fast hans underbara fröken Marie tog med sig material till att göra dom sakerna som dom fått göra där, så han kan göra dom i skolan när han kommit tillbaka.
Dessutom hade hon köpt en liten påse med flinta stenar i souvenirbutiken till honom han hade nämligen om att han skulle köpa det där, så hon köpte en påse till honom förtyckte så synd om honom att han missade resan för han hade sett fram emot den så mycket.
Annars har det inte hänt så mycket Cajsa och Elias har lekt hela dagen, men nu ikväll så hade dom svårt att komma på något att leka med dom är lite rastlösa nu, fast det förstår jag.
Nu hoppas vi bara på att vi andra klarar oss.

Inga kommentarer: