fredag 1 april 2011

Äntligen fredag!

Ja då är det äntligen fredag och vad innebär det jo heeelg, ingen skola, dagis, eller jobb och ingen väckarklocka, helt underbart alltså.
Just nu är dom två stora monsterna i skolan och lill monstret leker med sina bilar. Och vad gör jag då? Jo jag sitter här vid datorn och försöker hitta den där motivationen igen som så gärna gömmer sig funderar på om jag möjligtvis har dammsugat upp den eller så råkade jag helt enkelt spola ner den igår när jag storstädade toaletten. Kanske skulle tömma ut dammsugarpåsen och kolla där, har liksom ingen lust att rita i toa stolen. Annars kanske man kan köpa en omgång på blocket, eller möjligtvis på tradera.
Ja som sagt igår storstädade jag toaletten eftersom min älskade sambo än en gång glömt att vi kommit överens om att han ska sköta den, eftersom jag absolut inte gillar att städa den, men men nu är det gjort.
Idag är det då dags för storstädning av den lite större modellen alltså undan plockning, dammsugning och avtorkning av golv. Detta för att det ska vara fint i helgen och att vi ska kunna njuta av ledigheten fullt ut. Tills jag vaknar och inser att det behövs städas igen, fast det har jag förträngt. Och tror på fullt allvar att sängen bäddas, flyger upp av sig själv och att disken från kvällen innan hoppar in i diskmaskinen och diskar sig själv. För en sak har jag lärt mig leksakerna plockar vi upp på kvällen innan vi lägger barnen så dom är undan plockade på morgonen på detta sätt kan man hålla lite ordning på det, det blir ju gärna väldigt utspridit i lägenheten då vi bor lite trångt fast det gör mig inte så mycket så länge det är rent och inte smutsigt. Har man barn ska det synas och vad gör det om det ligger leksaker lite över allt, bara dom har kul så är det värt det.
Nä nu ska jag unna mig en glass sen får jag sätta fart här hemma.

2 kommentarer:

Mollan sa...

Hahahaha, kolla om du hittar min där också! Kram

Min underbara familj! sa...

Tyvärr jag hittade verken din eller min, får väl köpa på blocket.
Kram