tisdag 19 april 2011

Grannen och förrådet!

För ett tag sen skrev jag om min underbara grannen som har förrådet bredvid mitt, varje gång jag är ute och fixar i mitt förråd och har ställt mina saker framför hennes förrådsdörr kommer hon ut för att hon ska in i sitt, då tittar hon på mina saker, suckar föra att där efter vända på klacken och gå in igen.
Igår så bestämde jag mig för att anta utmaningen att bringa lite mer ordning bland de saker jag slängt ut den sista veckan.
Sagt och gjort, jag drog ut en massa påsar med noj tvätt, en massa vinterskor och vinterkläder. Placerade ut mina saker fint framför MIN ytterdörr för att inte blockera grannens förråds dörr.
Jag höll på en bra stund där ute, och tror ni hon kom ut?
Nej just det, det gjorde hon inte, varför?
Jo för att hon VILL komma ut ,titta på mina saker, sucka, vända på klacken och gå in igen, jag bara visste det. Hon stod säkert inne i lägenheten och tittade i titthålet i dörren och bara väntade på att jag skulle blockera hennes förrådsdörr, så att hon kunde göra sin manöver.
Så nu är jag helt övertygad hon gör det bara för att kunna, GÅ UT, TITTA PÅ MINA SAKER, SUCKA, VÄNDA PÅ KLACKEN OCH GÅ IN IGEN.
Eller vad tror ni?
Jag säger bara GRANNAR!
Jag vill bo i ett hus på landet där närmsta grannen finns 100 m bort.


Inga kommentarer: