söndag 17 april 2011

Vattkoppor ock kalas!

Ja som sagt Elias har ju fått vattkoppor och jag tycker riktigt synd om honom.
Inte för att kliar på dom direkt, utan har ont i dom och han har fått dom överallt, i hela ansiktet, i munnen, på snoppen , på rumpan, i händer och på fötter jag på alla ställen. Dessutom har han fortfarande feber sen äter han knappt men det kan jag förstå med koppor i munnen. Man får tänka så att det är tur han är liten annars hade det kanske varit värre, dom säger ju det att ju yngre dom är desto mildare blir sjukdomen.

I torsdags så åt vi ju tårta och i fredags var ett kompis par har med sin lilla dotter, vi åt tacos och spelade Alfapet.

Igår höll vi kalas för dom som ville komma ändå så mummo och ukki kom (farmor och farfar, Elias använder finska orden för dom),faster med barn kom och även Anders kom så det blev trots allt kalas.
Igår till kalaset gjorde jag ytterligare en blå tårta med nalle puh på, det blev helt okej för att vara nybörjare.

Efter kalaset så stannade Elias kusin kvar och lekte med Cajsa dom är nästan lika gamla, dom hade jättekul.

Sebastian klasskompis kom hit på gården så dom "lekte" sen efter tag gick dom iväg ner till affären och skolan. Så nu är jag glad han har mobil för nu kan man släppa honom lite mer, för han börjar ju trots allt bli så stor att han behöver mer ansvar.

Idag är vi bjudna på kalas till Petris syster så om Elias feber tillåter det ska vi åka dit annars skall Petri eventuellt skicka upp Cajsa ändå. Där var bara ett barn som inte haft vattkoppor men hon välkomnade bara det så är det avklarat.

Annars händer det inte så mycket i veckan ät det påsklov till min stora glädje så inga barn ska iväg och det är såååååååååååå skönt.

Nä nu ska jag göra lite nytta här hemma innan det är fullt ös hör hemma.

2 kommentarer:

Mollan sa...

Ja det är helt uuuuunderbart att det är lov nästa vecka! Ska bli så skönt att inte ha några tider att passa :) Kram

Anonym sa...

Om man ändå inte hade tider att passa... jobba, passa barnen, jobba igen, bil till verkstad, komma hem, sova, jobba, möten, komma hem, sova, jobba osv, osv...och när man är hemma så tar familjen all tid. Så jag skulle bli tvungen att smita på ett flyplan på jobbet för att inte ha tider att passa...