onsdag 13 april 2011

Det som göms i snö kommer fram i tö- med risk för att bli idiot förklarad.

Ja nu tycker jag att det räcker, kan jag bara inte få en paus i min jävla skit sjukdom.
För tre veckor sedan när vi körde hem ifrån Ullared, vad såg jag då? Ju någon som slängt en äcklig spypåse i diket och vad händer, ju naturligtvis slår ångesten till med en smäll så det dundrar om det. så var den trevliga turen till Ullared förstörd.

En vecka senare när vi ska gå till bilen får jag hoppa undan för någon trevlig typ spytt på gården, bara att snällt slåss emot ångesten än en gång.

Sen i måndags passerar vi Östra sjukhuset vad ligger där ju en spypåse till, ångest till max igen.

Och då tänker man att nu är det nog lugnt, vad händer då igår när vi åker hem ifrån affären, ju en spypåse till i vägkanten, jag tror jag smäller av alltså.

Nu tänker nog de flesta ja va då vad ska hända. Jag vet att det inte händer något pga en spypåse man åker förbi när man dessutom sitter i en bil, JAG vet det men inte min hjärna utan den skickar direkt ut varnings signaler till mig att detta är högst smittosamt och att jag nu riskerar att bli sjuk, löjligt jag vet men så är det.

Nu är det ju förmodligen så att dom legat under snön ett tag och plötsligt ligger dom fullt synliga efter att snön töat bort.

Fast jag blir faktiskt riktigt irriterad, vem fan kastar ut något så jävla äckligt, förvisso är det idiotiskt att kasta ut saker i naturen överhuvudtaget, men än då.
Hur fan tänker man, hur kul är det för någon annan stackare att plocka bort det, när det är dags för städning av dikena?
Jag, och jag tror andra med mig tycker att sådant är rent svineri, riktigt jävla grisigt. Tänk om jag skulle kasta ut bajs blöjor i dikena och sen ska andra plocka upp det, nä fy fan vad äckligt alltså. Så svårt är det inte att kasta det i en papperskorg så andra slipper dra i skiten.
Men jag säger som Petri den sista idioten är inte född, men jag tycker faktiskt att man måste tänka sig för.

Nu tänker säkert en del gud vad löjlig hon är. Och då svarar jag helt enkelt, den dagen du fått en riktigt jävla ångest attack då kan du säga att jag är löjlig, för det garanterar jag dig att den dagen ser du på saken med andra ögon.
Jag råkar ha en svår fobi för detta och en sådan här hädelse skapar enorm ångest hos mig tyvärr. Det är en kamp som jag för dagligen.

Fast jag måste ändå skryta jag har inte duschat sjutusen eller gjort någon "noj" handtvätt bara följt en helt vanlig "svensson" hygien sen jag såg första spypåsen för tre veckor sen. "klappar mig själv på axeln" Så nu väntar jag på att jag ska ha råd att belöna mig själv med ett par snygga baggy jeans för 400 hundra, och det blir typ om ett par år.

Gissa vem som längtar efter att diken ska vår städas?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag blir stolt :)

Maggan sa...

stolt över dej
kämpa på

kram