torsdag 14 april 2011

Idag är ingen vanlig dag!

Idag när vi vaknade så uppvaktade vi Elias på hans stora dag för idag blir minstingen här hemma 3 år.
Tyvärr så är han sjuk han har hög feber och vattkoppor så han är prickig över hela kroppen. Det är ju så typiskt att det skulle bryta ut innan födelsedagen men men det är inte så mycket att göra åt.
För ett par veckor sedan så frågade jag vad han önskade så och då svarade han. - En blå tårta, så det blev till att fixa en blå tårta. Så jag hade förberett en sats sugerpaste och idag var jag och handlade lite pasta färgen så jag kunde färga pastan.
Efter mycket pillande lyckade jag få till en blå tårta med nalle puh som håller i tre ballonger, för att vara första gången blev jag nöjd. Elias var i alla fall helnöjd, han åt nästa inget, men det viktigaste var ju att han fick en blå tårta.
Idag kom Cajsa hem med en äggkartong som hon gjort ett jättefint påskpyssel med, det var två hönor och en kyckling som satt i kartongen.
Ikväll var Sebastian iväg med Petri och sålde majblommor, han fick sålt nästan allt, snacka om bra försäljare.
Nä nu ska jag stänga ner datorn och kolla lite på tv.
Bilder på ett prickigt födelsedags barn och tårta kommer senare.

3 kommentarer:

Maggan sa...

Grattis till Eliaz på hans födelsedag!Stackars liten som är sjuk på sin födelsedag.

Anonym sa...

Fick vi inte se några bilder på den omtalade tårtan?

Mollan sa...

Vad duktig han är som nästan fick alla sålda! Kram