lördag 12 mars 2011

Min mamma!

Jag måste bara få skriva hur underbar min mamma är.
Pratade precis med henne, hon håller på att ändra om i sovrummet. Hon sliter, kånkar och bär så att dom ska kunna flytta in en tv dit, så att pappa kan titta på tv där eftersom han inte orkar gå upp alla dagar. Är han uppe orkar han bara en liten stund sen måste han lägga sig igen.På detta sättet så kan han ligga och kolla på tv där inne, och som hon sa jag kan titta där inne så har han sällskap.
Detta är inte det ända hon gör. Nu när pappa är så sjuk och på sluttampen så tar hon hand om honom dygnet runt. Hon kommer när han ropar, hjälper honom och bara är där och håller hans hand när han har ångest. Detta gör hon varje dag fastän hon är jättetrött. det kallar jag äkta kärlek i nöd och lust. Jag har alltid visst att mina mamma är en stark person men detta gör att man ser upp och respekterar henne ännu mer. Tyvärr visar man inte tillräckligt ofta hur mycket dom betyder för en men mamma med detta vill jag bara säga att jag älskar er och beundrar dig för att du orkar.
Att sitta så långt ifrån sina föräldrar i en sådan situation är inte kul alls, önskar så att jag kunnat hjälpa henne. Tur jag har min syskon och syskonbarn där nere som kan handla eller sitta hos pappa så hon har en chans till att ta en kort paus i allt kaos.

4 kommentarer:

Jennie sa...

Vad fint skrivet vännen!! Och du har rätt, hon är en fantastisk kvinna...

KRAMAR i massor.

Mollan sa...

Hon är stark din mamma :) Men hon kommer nog behöva en axel att luta sig mot när allt är över. Kram

Mia sa...

Mycket fint skrivet av dig!
Önskar dig och din familj allt gott!
Kram

Maggan sa...

ja hon är undebar

men visst är det jobbigt att vara så långt bort ifrån dem när de har det jobbigt och man vill inget hellre än att vara hos dem....

Tänker på er alla och sänder massa kramar