onsdag 30 mars 2011

Onsdag!

Ja då har vi kommit till onsdag denna veckan, efter ett par dagars "latande" inser jag att det är hög tid att göra en röjning av större storlek här hemma. Tyvärr hittar jag inte motivationen till det men jag får väl helt enkelt ta mig i kragen och bara göra det. Igår efter alla barnen gått eller blivit lämnade till skola och dagis tog jag mig en promenad på ca 45 min, det är ju behövligt med alla extra kilo som fastnad över mage och ända. När jag gick där insåg jag att det faktiskt var ganska skönt att röra på sig, så nu ska jag försöka göra detta dom tre dagarna i veckan alla barnen är iväg, om vädret tillåter, alltså hoppar jag det vid allt för dåligt väder.
Idag pratade jag med en väninna som talade om att hennes mammas cancer nu spridit sig ännu mer och att dom konstaterat att det inte går att göra mer. Det känns tungt när man hör sådant, jag vet ju precis vad dom går igenom nu och det är ett rent helvete.
Ytterligare en underbar människa som drabbas av detta helvete, livet är inte rättvist. Det finns inga ord som lindrar sorgen och det jobbiga som sker.
Så jag sänder min varmaste tankar och kramar till er familj i denna jobbiga stund, ni finns i mina tankar.
Annars är allt som vanligt har som sagt en väldigt jobbig tid med min sjukdom och mycket annat runt omkring. Får trösta mig med att det nu går mot sommaren i alla fall, jag längtar efter den gröna naturen och dom varma vindarna.
Nä åter till mina underbara städning som väntar.

Inga kommentarer: