torsdag 17 mars 2011

Torsdag!

Ja då var det en dag kvar till helg.....skönt. Jag är inte någon som gillar det här med att stiga upp och tjata på ungarna att det är dags för skola, utan längtar efter varje skollov.Det är så skönt att slippa all stress med att jaga upp ungarna, se till så dom får frukost och ta på sig för att sen skicka iväg dom. Jag vet att dom flesta tycker det är skönt när loven är över, men jag kan inte riktigt förstå det men men vi är alla olika. Visst att barnen bråkar när dom är hemma och att det säkert varit lugnare om dom varit på fritids även på loven, men jag tycket att dom behöver vara hemma och ta det lugnt också bara få vara liksom. Ja ja jag älskar i alla fall loven med alla icke krav.
Dessutom älskar jag att ha mina barn hemma snart är dom stora och vill inte vara hemma så det gäller att passa på och mysa med dem.
Denna veckan har alla tre barnen varit hemma och sjuka.
Sebastian har haft ont i halsen och sen i örat dessutom är han lite förkyld.
Cajsa har haft feber, förkylning och har en fruktansvärd hosta.
Elias är förkyld, hög feber och även hosta fast inte så jobbig.
Har bestämt mig för att sortera alla dvd filmerna och kasta dom som är sönder repade, kanske är ett projekt jag skulle starta idag. Har en del annat att göra med som att sortera all tvättad tvätt ,vågar knappt tänka på hur många maskiner det är men säkert en 5-6 som ska vikas och läggas in, dessutom är det den vanliga dagliga städningen. Jag får se helt enkelt vad det blir idag.
Men nu ska jag sitta här en stund till innan det är dags att sätta igång.

1 kommentar:

Mollan sa...

Håller helt med - heja lov!! Slippa kuta iväg..... Hoppas ungarna kryar på sig snart :) Kram